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Sos mezus ammajos chi apo intesu e intendo
trabagliende cun "Fueddu e Gestu" sun sos chi naschen
dae sa prendidoria de sa peràula cun su mudìmene, a un'ala.
E, a s'àtera, dae su carignu de su sonu a sas peràulas -sa musica-
chi Jompedru Orrù resessit semper a istrinare a sa zente in
sos ispetàculos suos. Custos ammajos m'acasazan in s'andera
'e sos annos. Tenzo e apo a tenner a onore de esser umpare a-i
custa cumpanzia 'e treatu cando sos sentidos nostros s'abbojan,
propiamente pro custos arcanos. Sun duos ammajos antigos, de
identitade sarda funguda: s'ispiju de sas virtudes de imparu,
in sas biddas de intro. S'òmine faeddat pagu. E a tenore, si
est de bundu. S'òmine intreu si cagliat pro intender sos àteros
òmines, comente narat s'ammunestu antigu: isculta, abbàida e
caglia. Su faeddare pagu est sinnu de sabidoria. Sa musica at
ninnadu sos primos pastores de totu su mundu: cun su càntigu
de sos puzones, innanti 'e totu. E infatu-infatu, cun mélidos,
appéddidos, annìjidos. E su càntigu sou, de su pastore in tràmuda,
a pustis: bestidu pius de sonu chi no de peràula jara. Custu
su fundamentu. A che li ponner galanìa subra, sos contos - de
risu o de istrione - chi sa cumpanzia 'e Jompedru che ponet
in pinna de sa virtude criadora. Semper ermosos, semper diferentes,
semper bestidos de lughe. |
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I migliori incantesimi che ho provato e continuo a sentire
lavorando con "Fueddu e Gestu" sono quelli che nascono
dal legame della parola con il silenzio, da un lato. E, dall'altro,
dalla carezza del suono alle parole - la musica - che Giampietro
Orrù riesce a regalare alla gente nei suoi spettacoli. Queste
fascinazioni mi confortano nel cammino degli anni. Ritengo
e riterrò un onore essere insieme a questa compagnia teatrale
quando i nostri sentimenti si incontrano: proprio per questi
incantesimi. Sono due fascinazioni antiche, di identità sarda
profonda: lo specchio delle virtù di riferimento, nei paesi
dell'interno. L'uomo parla poco. E con misura, se è uomo virtuoso.
L'uomo vero sa tacere per ascoltare gli altri uomini, come
recita l'antica avvertenza: ascolta, guarda e taci. Il parlare
poco è indice di saggezza. La musica ha cullato i primi pastori
di tutto il mondo: con il canto degli uccelli, innanzi tutto.
E subito dopo con i belati delle greggi, l'abbaiare dei cani,
i nitriti dei cavalli. E con il canto suo, del pastore nomade,
subito dopo: vestito più di suono che di parola chiara. Questo
il fondamento di tutto. Ad aggiungergli bellezza, le storie
- nel riso e nel brivido - che la compagnia di Giampietro
eleva al livello di virtù creativa: sempre affascinanti, sempre
diverse, sempre vestite di luce.
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Paolo
Pillonca |
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Cooperativa
Teatro Fueddu e Gestu
www.fuedduegestu.it
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